Onze diensten

Een greep uit onze dienstverlening

Administratie

Een goede en juiste administratie is de basis.

Een goede en juiste administratie is de basis van elke onderneming. Zoer Administratie is u van dienst met het opzetten en onderhouden van uw administratie. Wij kunnen de administratie deels of volledig uit handen nemen, maar u kunt ook zelf de administratie in één van de vele online boekhoudprogramma’s bijhouden, waarna wij deze periodiek controleren.

Wij werken op verschillende manieren samen met onze klanten. Zo is het mogelijk:

 

  • Dat u periodiek uw administratie aanlevert en wij verwerken deze
  • Dat u uw eigen facturering doet en wij de overige administratie voor u verwerken
  • Dat u uw eigen administratie online bijhoudt en wij deze periodiek controleren

 

U geeft aan wat uw voorkeur is en wij passen ons hierop aan.

Belastingzaken

Wij verzorgen alle benodigde aangiften.

Zoer administratie verzorgt voor zowel ondernemers als voor particulieren alle benodigde aangiften:

 

  • Inkomstenbelasting
  • Vennootschapsbelasting
  • Omzetbelasting
  • Loonheffingen
  • Aangifte ICP (intracommunautaire prestaties)

 

Het is ook mogelijk dat wij uw aanslagen Inkomstenbelasting en Vennootschapsbelasting controleren en het verzorgen van de contacten met de Belastingdienst. Op die manier hoeft zich u geen zorgen te maken over het aanvragen van uitstel of het opstellen van een bezwaarschrift. Verder houden wij uw fiscale mogelijkheden scherp in het oog en adviseren wij u indien mogelijk.

Salarisadministratie

Volledig ontzorgen in de salarisadministratie.

Als u medewerkers in dienst heeft, dan heeft u ook te maken met het voeren van een salarisadministratie. Door de continue wijzigende wet- en regelgeving is de salarisadministratie echter een complex onderdeel. Wij nemen de complete salarisadministratie uit handen (voor een vast bedrag per loonstrook).

 

U levert periodiek uw salarismutaties aan en wij sturen u hierna digitaal de loonstroken, betaallijst of betaalbestand en de aangifte Loonheffingen toe. Uw medewerkers ontvangen naar keuze een digitale of papieren loonstrook.

 

Uiteraard verzorgen wij aan het einde van ieder jaar de jaaropgaven. Tevens verzorgen wij de pensioenaangifte voor uw medewerkers.

Wij helpen startende ondernemers graag met:

+ Ondersteunen bij het inrichten van uw administratie
Begeleiding bij het opstellen van een ondernemingsplan
Voorbereiding van financieringsaanvragen
De keuze van de rechtsvorm van de onderneming
Advies over softwarepakketten

Begin niet met een valse start, maar laat u adviseren en begeleiden door mensen met verstand van zaken en jarenlange ervaring!

a

Jaarrekeningen

Belangrijke stukken voor uw onderneming.

Jaarrekeningen en tussentijdse overzichten zijn belangrijke stukken voor uw onderneming. Zij geven inzicht in de financiële en fiscale situatie en vertellen iets over de eventuele aandachtspunten en/of knelpunten van de onderneming.

 

Tevens is de jaarrekening de basis van de aangifte inkomstenbelasting of vennootschapsbelasting en onmisbaar voor het aanvragen van kredieten, eventuele subsidies of aanvragen van een hypotheek voor de eigen woning. Daarnaast hebben de BV’s de verplichting om hun jaarrekening jaarlijks te deponeren bij de Kamer van Koophandel.

Prognoses en rapportages

Inzicht in uw situatie vormt uw vertrekpunt.

De jaarrekening is niet alleen een financieel verslag van uw ondernemersactiviteiten over het afgelopen jaar, maar vormt tevens het vertrekpunt voor uw toekomstige beleid als ondernemer.

 

In verband hiermee zijn wij u graag van dienst bij het opstellen van prognoses. Maar ook tussentijdse rapportages kunnen van belang zijn voor het inzicht in uw financiële situatie.

Starters

Er komt veel bij kijken. Wij geven advies!

Wilt u een eigen bedrijf starten in Meppel of omgeving? Of bent u kort geleden begonnen met uw onderneming?

 

Bij het starten van een onderneming komt veel kijken. Het vinden van klanten, het kiezen van leveranciers, het maken van folders, visitekaartjes en ga zo maar door. Ook op administratief gebied moeten er tal van zaken worden geregeld.

 

Dit varieert van de aanmelding bij de Belastingdienst, de inschrijving bij de Kamer van Koophandel tot het inrichten en bijhouden van de financiële administratie. Zoer Administratie in Meppel helpt u graag bij het opstarten van uw bedrijf.